欧州自転車レース追っかけ日記

ブログタイトルのまま、欧州在住者が自転車レースを追い掛けてる日記。名前に偽り無し

Valcava done and Swiss mountain passes closed

Dear Diary.

October 8th
I checked out the Bed & Breakfast in Bergamo before 09:00 and headed for San Gotthardo a small sleepy town at the foot of Valcava climb which was featured in Il Lombardia in 2016. It was a good climb.

valcava00.jpg

Now look at the numbers. It is 11.6 km long and the altitude difference is 934 meters. Toward the end of the climb there is a long steep stretch.

I got there by 09:30 and prepared to ride. By 10:10 I was off. The weather was great. I did not take a look at the profile too much the previous night before going to bed. I just remembered that it was about 11 km long.

Slowly and steadily I climbed. It was a long way to go. My Garmin Edge 800 showed only, cadence, power, current gradient (%) and current time. I did not have Limits power meter on the bike because one of the battery caps went MIA on the day I went to Varese to see the finish of Tre Valli Varesine.

So basically I had only gradient information while I rode and the thick forage and the meandering winding path choked by cliffs did not allow my Edge to receive the signals from the satellites. So I did not have much on my Edge.

I knew that when my legs felt easy the gradient was around 5 % and when they struggled the gradient was around 10 %.

When I took a sharp turn to the right and the rocky cliff hid the sun. Suddenly I felt the pedals got really heavy. I immediately knew that the stretch ahead of me was the steepest. It was not easy to keep balance on the bike as I rode so slow.

Later at the Hostel in Hospental I re-checked the profile and learned that that stretch started with 17 % gradient followed by slope of more than 10 % gradient without any warning.

I did not want to get off so I hung on. I made it to the top. It took me 1 hour and 30 minutes to get there. That red section (on the profile sheet) was a tough one.

I descended and put the gear back in the car and left. It was around 13:30. The weather in Italy was great. I also knew the weather in Switzerland was bad at least on Sunday.

My bike had an accident on the way! It fell off the trunk lid. As I have written in previous entry, the feet of Saris Bones Solo damaged the paint surface. I wrapped the feet with rug. This made those feet slippery. This made the tying straps wobble and I was driving on a highway on-ramp curve when the bike fell off. The bike got damaged not critically but rather cosmetically. I was not happy.

The Gotthard tunnel was a pain. Traffic jam.

I am writing this at the hostel in Hospental. I checked the route that I am supposed to take and noticed something. I did not pay much mind when I was planning this trip back in September.

Between Hospental and Sion there are several mountain passes. Furka pass, Grimsel pass, Susten pass and others. I checked the status of them. Furka is closed! Grimsel is open. Susten is closed!

How do I get to Sion? Should I take a long detour? I was doing the simulation on Garmin BaseCamp and found something.

There is a rail between Realp (middle section to Furka pass) and Oberwald. I googled and found the time table and price. I will take this train. This train also takes cars.

Back in 201? I think I also took this train. I had a vacation during the Tour de Swiss and the Furka pass was still closed due to deep remaining snow. It was June and the snow was still too deep! Amazing.

In Japanese: 続きをどうぞ
英語で書いたので、ここでは要点だけ。

10月8日(日曜日)

朝9時前にはベルガモのBB(ベッドアンドブレックファスト)を出た。向かったのはSan Gotthardoという村。2016年のロンバルディアで使われた上りのValcavaの麓だ。

この上りをアタック。もちろんノンビリゆっくり上ったが、なんとか制覇した。休まずに上りきった。勾配図を持っていたが、前日の夜には11kmの長さがあることだけを頭に入れた。高低差とかその他は全く気にしてなかった。11km程度だから1時間あれば上りきって、30分以内には降りてこれるだろう、と時間を想定しただけだった。

しかし、勾配図の通り(英語の文章中にある)、途中いきなり17%の勾配があり、そこを皮切りに、ずっと赤(勾配が10%を超える)が数キロ続くのだ。

実際、あるカーブを曲がったら、いきなりペダル(クランク)が固着したかのような感触を覚えた。ガツンときた。つらかった。でも最後まで上った。結果的には上るのに1時間30分を必要とした。この赤の部分では100m進むのに1分とかそんなもんだった。止まるような速度だった。

そして、Hospentalの宿に到着してこれを書いてます。ゴッタード峠(トンネル)のこちら側はいきなり天気が悪い。雨、霧だ。イタリアからずっと好天だったので、対照的。

明日は多分ゴッタード峠は上らないです。今回はパスします。朝食を食べたら、のんびりSionへ行きます。現地人はなんと発音してるのだろうか。ドイツ語ならズィーオンだが、フランス語ならスィオンだ。あの地域は微妙にフランス語とドイツ語が混じってるので、分からない。宿で尋ねてみよう。

Garmin BaseCampで明日の行程を調べててちょっと動揺した。よく拡大して見てみると、途中にFurka passを通って行くことになってた。スイスで最も雪深いフルカパスだぞ、大丈夫か。ネットで調べるともうすでに閉鎖されてた。じゃどうやって明日Sionに行くんだ。Grimsel峠は通過可能だが、Susten峠も封鎖だ。すると、Luzernまで迂回して大回りするの?と焦った。ちょっと動揺したのがここ。

その後BaseCampを眺めてて、気づいた。そうだ鉄道がある。自動車も乗せてもらえる鉄道があるんだ。

以前ツール・ド・スイスを追いかけした際も乗った覚えがある。6月中旬なのにフルカ峠は雪が大杉で通過できなかったんです。本当に7月とか8月に開通して、9月末とかに閉鎖してしまうんです。一年に通過できるのがほんの2ヶ月間だけ?恐れ入ります。

明日はこの宿からRealpというフルカ峠の途中の村まで行き、切符を買って(33スイスフラン、よって€29弱)電車だ。

テーマ:ヨーロッパ - ジャンル:海外情報

  1. 2017/10/08(日) 22:19:25|
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